2015, 2016, 2017, 2018, 2019 «Ιμπρεσιονισμός»

2015, 2016, 2017, 2018, 2019 «Ιμπρεσιονισμός»

Πειραματική εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών – Βιωματικό εργαστήριο

Τίτλος: «Ιμπρεσιονισμός»

Τάξη: Α΄Λυκείου

Αντικείμενα:  Καλλιτεχνική Παιδεία – Μουσική (μάθημα επιλογής)

Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Εκπαιδευτικός: Μαρία  Πατιώ

Αριθμός μαθητών:  9 (Σχολικό έτος 2015-15), 16 (Σχολικό έτος 2016-17)

 

Οι θαλασσογραφίες του Μονέ και η σύνθεση του Ντεμπισί «La mer» δείχνουν την αγάπη και των δυο καλλιτεχνών για το υδάτινο στοιχείο, το οποίο είναι και το βασικό στοιχείο της ιμπρεσιονιστικής τέχνης. Ο Ντεμπισί στο έργο του «Αντικατοπτρισμοί στο νερό» εξερεύνησε τους υψηλούς και χαμηλούς ήχους του πιάνου, εκφράζοντας την κίνηση του νερού και του φωτός με αρπισμούς και μικρές μελωδίες.

Το μάθημα στην τάξη βασίζεται στην εικόνα και στον ήχο. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν το γεγονός ότι οι μαθητές/τριες που παρακολουθούν αυτό το μάθημα επιλογής, δεν έχουν πάντα μουσικές γνώσεις, προτείνεται δραστηριότητα μουσικού αυτοσχεδιασμού.

ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

Πατιώ, Μ. (2019). Οι ηχητικές δυνατότητες της εικόνας: Διδακτικά παραδείγματα και προτάσεις. eκπ@ιδευτικός κύκλος, Τόμος 7, Τεύχος 2, 2019, σ.σ 123-139.  ISSN 2241-4576.

http://journal.educircle.gr/el/arxeio-tefxon/teleftaio-teyxos http://journal.educircle.gr/images/teuxos/2019/teuxos2/teyxos_7_2_7.pdf

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016

Δραστηριότητα «Μουσικοί Παραλληλισμοί»:

Οι μαθητές/τριες ακούνε και σχολιάζουν τους τρόπους με τους οποίους  «απεικονίζεται» το υδάτινο στοιχείο στο έργο «Αντικατοπτρισμοί στο νερό» του Κλωντ Ντεμπισί (Claude Debussy). Στη συνέχεια προβάλλεται ο πίνακας «Bain à la Grenouillère» του Κλωντ Μονέ (Claude Monet) και ζητείται από τους/τις μαθητές/τριες να αποδώσουν το νερό με μουσικά στοιχεία, βασιζόμενοι/ες στον αυτοσχεδιασμό.

«Bain à la Grenouillère» Κλωντ Μονέ

Μια από τις ηχογραφημένες προσπάθειες των μαθητών/τριών (Βασιλική Γεωργίου, Ιοκάστη Γεωργίου, Καλλιόπη Μαυρομάτη, Μαριάνθη Μπάγκαβου, Άντα Παρασκευοπούλου, Βούλα Πεσματζόγλου, Νίκος Σούλιος, Θεοφάνης Χατζηδιαμαντής-Χριστοφορίδης, Ξένια Χατζηϊωάννου):

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017

Δραστηριότητα «Μουσική απόδοση ενός εικαστικού έργου»

Οι μαθητές/τριες παρατηρούν το εικαστικό έργο «Bain à la Grenouillère» του Κλωντ Μονέ (Claude Monet), εμπνέονται και εργαζόμενοι/νες σε ομάδες συνθέτουν, ενορχηστρώνουν, εκτελούν και ηχογραφούν μικρά μουσικά θέματα.

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 1: «Αντικατοπτρισμοί στο νερό»

(μαθητές/τριες: Στέφανος Μπαμπανάτσης, Νεφέλη Πορταρινού, Ερνέστα Χατζηλεμονίδου, Βίκυ Χατζηπαυλίδου).

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 2: «Μελωδία που φθάνει από το café

(μαθήτριες: Βαλασία Αγάθου, Αμαλία Βασιλικού, Μαρία-Ζωή Θωμοπούλου, Αγγελική Μπακαλιού).

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 3: «Καλοκαιρινό αεράκι»

(μαθήτριες: Ελένη Αϊντινίδου, Ανθή Βασιλοπούλου, Θεοδώρα Ιωαννίδου, Κωνσταντίνα Καπία).

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 4: «Σύννεφα»

(μαθητές: Βασίλης Δανηιλίδης, Οδυσσέας Καραβιώτης, Σπύρος Κλήμης, Γρηγόρης Μανωλίδης).

Οι ηχογραφημένες συνθέσεις των μαθητών/τριών:

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017-2018

Δραστηριότητα «Μουσική απόδοση ενός εικαστικού έργου»

Οι μαθητές/τριες παρατηρούν το εικαστικό έργο «Bain à la Grenouillère» του Κλωντ Μονέ (Claude Monet), εμπνέονται και εργαζόμενοι/νες σε ομάδες συνθέτουν, ενορχηστρώνουν, εκτελούν και ηχογραφούν συγχρόνως 4 μικρά μουσικά θέματα:

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 1: «Αντικατοπτρισμοί στο νερό»

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 2: «Μελωδία που φθάνει από το café

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 3: «Καλοκαιρινό αεράκι»

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 4: «Σύννεφα»

μαθητές/τριες: Λία Αμπρικίδου, Κωστής Καραγιάννης, Δημήτρης Λάππας, Γλυκερία Λεώνη, Μαρία Μηκερόζη, Τάσος Μωυσίδης, Γεωργία Παπακαρμέζη, Σωκράτης Ταυρίδης, Αλέξανδρος Τζιώρτζης, Εύα Τόδα, Δήμητρα Τριανταφυλλίδου, Έμμα Τριφώνη, Βαγγέλης Χριστόπουλος

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-2020

Δραστηριότητα «Μουσική απόδοση ενός εικαστικού έργου»

Οι μαθητές/τριες παρατηρούν το εικαστικό έργο «Bain à la Grenouillère» του Κλωντ Μονέ (Claude Monet), εμπνέονται και εργαζόμενοι/νες σε ομάδες συνθέτουν, ενορχηστρώνουν, εκτελούν και ηχογραφούν συγχρόνως 4 μικρά μουσικά θέματα:

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 1: «Αντικατοπτρισμοί στο νερό»

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 2: «Μελωδία που φθάνει από το café

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 3: «Καλοκαιρινό αεράκι»

ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ 4: «Σύννεφα»

μαθητές/τριες:

Βασιλόπουλος Φίλιππος, Ιωαννίδου Αλεξάνδρα, Καπία Μαρία, Καράτζιου Δανάη, Μπεκρή Δήμητρα, Μαρία Λάππα, Θωμάς Μαντζουρίδης, Μυρσίνη Μιχαηλίδου, Μόνικα-Μελίνα Νικολαΐδη, Παπαδημητρίου Σαβέριος, Παπαδόπουλος Αντώνης, Σδραβοπούλου Κατερίνα, Σκολαρίκης Νικόλας, Τζαβέλλας Μιχάλης.

 

Comments are closed.